آیا ازدواج و تاهل شادی شما را تضمین می کند؟ نتایج جالبی در این زمینه به دست آمده است .جالب است بدانید که زندگی متاهل ها چگونه است؟همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین رضایت از زندگی و شاد بودن وجود دارد و برخی ها ازدواج و تاهل را عاملی برای رضایت در زندگی می دانند.
طبق آنچه در این بخش از نمناک می خوانید بر اساس گزارش از دانشگاه می شیگان افراد متاهل شاد تر هستند است ؛ مطالعات نشان می دهد که در حالی که افراد بعد از ازدواج به صورت واضح و مبرهنی شاد تر و با تغییرات روحی واضحی دیده نمی شوند و شادی آنها با دوران قبل از ازدواج تفاوتی نشان نمی دهد اما تاثیرات مثبت در نتایج و عملکردها این را به وضوح نمایان می کند که شادی نوعی دیگر از خود را بروز میدهد.

بهتر است مجرد بمانیم یا متاهل شویم؟

اطلاعات نشان می دهد که افراد متاهل شاد تر هستند به این دلیل که ازدواج از کاهش علائم شادی که به دلیل افزایش سن رخ می دهد جلوگیری می کند.ما افراد را با توجه به مسائلی که باعث شادی آنها می شود دسته بندی کرده ایم برخی خانواده را رکن اصلی دانسته اند و برخی دیگر شغل و مادیات و ...

جالب است بدانید زمانی که 2 دسته افراد را با امکانات برابر اما یک گروه مجرد و تنها و گروه دیگر متاهل مورد مطالعه قرار داده ایم و بعد از نظر سنجی های متداول بین 460 نفر به این رسیدیم که افراد متاهل شاد تر هستند.