۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

ازدواج با افراد وسواسی؛ پیامدها و راهکارها

آیا می دانید چه نوع رفتار هایی نشان دهنده وجود سندروم یا اختلال وسواس در افراد است؟ و آیا می دانید وجود این رفتار ها چه تاثیری در زندگی شخصی و زناشویی افراد دارد؟ افراد مبتلا به اختلال وسواس به طور معمول از افکار مزاحم، آزار دهنده و تکرار شونده برخوردار هستند که نتیجه آن انجام اعمال و رفتار هاییست که از حوزه اختیار آن ها خارج است. در این مطلب درباره علائم سندروم وسواس، پیامد ها و راه حل های بهبود زندگی در ازدواج با افراد وسواسی توضیحاتی ارائه شده است. در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در " فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:

اختلال یا سندروم وسواس چیست؟

اختلال وسواس یک نوع بیماری شخصیتی است که فرد مبتلا دچار افکار و یا اعمال جبری و تکرار شونده می شود. به طور کلی این نوع اختلال به دو نوع وسواس فکری و وسواس عملی تقسیم می شود اما گاهی یک فرد مبتلا هر دو نوع این اختلال را در خود یک جا دارد. در وسواس فکری ممکن است یک نوع فکر مزاحم مدام در مغز بیمار تکرار شود به طوری که نتواند خود را از چنگ این افکار جبری و مزاحم نجات دهد. در وسواس عملی نیز فرد مبتلا خود را ملزم به انجام کار های تکراری می کند و همچنین نسبت به اشیاء و محیط اطراف خود بسیار حساس است. به طور معمول برای درمان این بیماری هم از درمان های دارویی و هم از درمان های رفتاری استفاده می کنند. اختلال وسواسی یک بیماری مزمن و عود کننده است و در صورت عدم مراجعه به روانپزشک و ادامه روند درمان ممکن است بهبودی فرد مبتلا غیر ممکن شود.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی علل اصلی طلاق های زودهنگام ازدواج

امروزه شمار زیادی از ازدواج ها پس از گذشت مدت زمانی به طلاق و جدایی زوجین ختم می‌شود که واقعا بردباری آن برای طرفین سخت هست. بر  زمینه آمار سازمان ثبت احوال، در سال 95 بیشترین طلاق مربوط به ازدواج هایی بوده که کمتر از یک سال از عمر آن ها قبل هست. در این مطلب به 5 علت اصلی این طلاق های زودهنگام اشاره می‌کنیم.


دلایل اصلی طلاق در ازدواج های امروزی

باورش سخت هست زن و شوهری که با هزاران امید و آرزو ازدواج می کنند، کمتر از یک سال در کنار هم باشند و بدترین راه  ممکن را برای آینده زندگی مشترک شان گزینه کنند. بر  زمینه آمار سازمان ثبت احوال، در سال قبل بیشترین طلاق مربوط به ازدواج هایی بوده که کمتر از یک سال از عمر آن ها قبل هست.


این آمار غمگین کننده، زنگ خطری جدی برای همۀ دختران و پسران در آستانه ازدواج و خانواده هایشان هست. در ادامه چند نفر از مشاوران صفحه خانواده و مشاوره، حکایت زندگی مشترک پنج زوجی را بازگو کرده اند که عمر زندگی مشترک شان خیلی کوتاه بوده هست.


ارتباط با عشق سابق!

خانمی که تنها 9 ماه از ازدواجش قبل و برای طلاق به دادگاه مراجعه کرده بود، زندگی خود را اینگونه روایت می کند که از همان هفته اول ازدواج، سردی و بی تفاوتی شوهرش را به خودش و زندگی مشترک می دیده و اوایل چندان جدی نمی گرفته هست. بعد از آن، علت را از همسرش می پرسد ولی علت قانع کننده و درستی عایدش نمی شود تا اینکه از تماس ها و پیام های مشکوک شوهرش متوجه حضور  زنی دیگر در زندگی اش می شود. بعد هم شوهر بیان می‌کند چندین سال هست عاشق دختری هستم اما خانواده ام مخالف ازدواج ما بودند و بر خلاف میل درونی ام تو را برایم خواستگاری کردند. واقعا علاقه ای به تو ندارم و هم چنان با آن بانو درگیر ارتباط عاشقانه هستم.

ادامه مطلب...
۲۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۵:۴۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

آب آوردن مغز در سالمندان (هیدروسفالی)

آب آوردن مغز در سالمندان یا هیدروسفالی با فشار طبیعی NPH


هیدروسفالی به کلام ساده یعنی آب آوردن مغز ،در این بیماری به دلایل متفاوت آب موجود در حوضچه های مغزی نمیتواند مسیر طبیعی خودرا طی کند و به همین دلیل در آنها تجمع یافته و بسته به فشار داخل مغز علائم متفاوتی را ایجاد میکند.


در این صفحه به هیدروسفالی با فشار طبیعی میپردازیم. این بیماران برخلاف انتظار ، با وجود جمع شدن آب در حوضچه های مغزی ، فشار داخل مغز بالا نمیرود.این حالت معمولا در سنین بالا پدید میاید.


سه علامت مهم در این بیماران وجود دارد که توجه به آنها میتواند کلید تشخیصی مهمی محسوب شده و درمان مناسب آنها را رقم بزند.


بر عکس بی توجهی به این علائم مهم میتواند موجب عقب افتادن تشخیص و ایجاد مشکلات پیچیده برای بیمار و خانواده او شده ، و خانواده ای را زمینگیر کند…


علامتهای مهم بیماران هیدروسفالی

 اختلال در راه رفتن ، این بیماران معمولا بتدریج تعادل خود را از دست داده و مهارت راه رفتن را از دست میدهند به گونه ای که تدریجا زمینگیر میشوند و تنها یار آنها صندلی چرخدار خواهد شد …

ادامه مطلب...
۱۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۱۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰

چرا باید نیازهای جنسی در ازدواج را دنبال کرد؟

نیازهای جنسی در ازدواج

بر طرف کردن نیازهای جنسی در ازدواج در سنین پایین، ‌کار نادرستی است. در دو دهه اخیر هم بسیاری از روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و حتی خانواده‌های اروپایی و آمریکایی نظریه بر طرف کردن نیازهای جنسی در ازدواج در سنین پایین، را رد کرده‌اند؛ زیرا افرادی که در سن پایین با اهداف رفع نیاز جنسی ازدواج می‌کنند، ‌بعد از رسیدن به بلوغ فکری و اجتماعی، متوجه اشتباه خود می‌شوند. آن‌ها، فقط یک عامل را برای شروع زندگی مشترک در نظر گرفته‌اند.

نیازهای جنسی در ازدواج ، عامل اثرگذاری در زندگی فردی است. زمانی که ازدواج در سن پایین اتفاق بیفتد، ‌فرد بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد که سایر نیازهای عاطفی و اجتماعی‌اش قبل از ازدواج، برآورده نشده است. چنین افرادی معمولا دلیل پشیمانی خود را، «جوانی نکردن» می‌دانند.

جوانی کردن برای این افراد، به‌معنای زندگی بیشتر با والدین، ‌ ادامه تحصیل، گشت و گذار با دوستان یا حتی مسافرت با گروه‌های دانشجویی است.

افرادی که در سن پایین ازدواج می‌کنند، خیلی زود بار مسئولیت‌های زندگی بر دوششان می‌افتد. چنین افرادی در مواجهه با دوستان خود که اوقات فراغت بیشتر و مسئولیت کمتری دارند، حس بدی پیدا می‌کنند. یعنی وقتی مدتی از زندگی مشترکشان گذشت و تب روابط جنسی در آن‌ها کمی پایین آمد، متوجه می‌شوند که تمام زندگی، ‌رابطه جنسی نیست و آن‌ها برای ازدواج، ملاک‌هایی مانند تفاهم، تفاوت‌های خانوادگی و فرهنگی، تفاوت نگرش در زندگی، اختلاف سلیقه و وابستگی‌های خود و طرف مقابلشان را در نظر نگرفته‌اند.

ادامه مطلب...
۰۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰