۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

رفتار صحیح با همسر سیگاری و نحوه ترغیب وی به ترک سیگار

طبق تحقیقات بیساری از روان شناسان و متخصصان اولین گام در برخورد با همسر سیگاری را واقع بینی فرد می دانند در حقیقت باید شما به این موضوع واقف شوید که همسر شما دچار اعتیاد به یک ماده مخدر با نام نیکوتین است و این امر دو او وابستگی ایجاد کرده است که موجب می شود دست به مصرف سیگار ببرد. بنابراین تمام افرادی که سیگار مصرف می کنند از روی وابستگی به این امر روی می آورند و پذیرش این وابستگی از سوی اطرافیان می تواند به آنها کمک بیشتری کند و به همراهی آن ها منجر می شود. بعد از این گام اساسی شما باید مسیرهای دیگری را برای ترک همسر خود طی کنید و توجه داشته باشید که همراهی شما و اعتماد به نفسی که به او می دهید در این زمینه تاثیر شگرفی خواهد داشت.

برخورد صحیح با همسر سیگاری

افراد دلایل مختلفی برای سیگار کشیدن دارند ممکن است برخی از آن ها از روی تفریح و به شکل تفننی سیگار مصرف کنند و برخی دیگر نیز از روی وابستگی شدیدی که دارند سیگار می کشند. در هر صورت هر فردی دارای یک بهانه ای برای مصرف این ماده مخدر است که شما بهتر است به عنوان یک همراه ابتدا علت مصرف سیگار را از همسر خود جویا شوید.


صبر و بردباری شما در برخورد با همسر سیگاری بسیار موثر است زیرا ممکن است بارها با امتناع از سوی همسرتان مواجه شوید که در صورت نداشتن صبر دلسرد خواهید شد. به خوبی دشواری های مسیر را برای خودتان و همسرتان پیش بینی کنید و با واقعیت پیش بروید تا کمتر دچار مانع و مشکل شوید.

ادامه مطلب...
۲۴ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آدم های مهربان را از روی زبان بدنشان بشناسید!

زبان بدن خیلی حرف‌های نگفته را به شما می‌گوید؛ می‌تواند دروغ‌گویی کسی را لو دهد یا خبر از مهربانی ذاتی او دهد. خوشبختانه زبان بدن کودکان و بزرگسالان تفاوت چندانی با هم ندارد و فهمیدن آن روش‌های مشابهی دارد. به بهانه «روز مهربانی» سراغ زبان بدن آدم‌های مهربان رفته‌ایم. با استفاده از این زبان، مهربان‌های اطرافتان  را کشف کنید یا حتی خودتان مهربان بودنتان را نشان دهید.

زبان بدن مهربانی با استفاده از لبخند

یکی از راهکارهای طبیعت برای بیشتر باز کردن جای نوزاد در دل اطرافیان، معجزه لبخند است. لبخند از اولین روزهای زندگی یک روش ارتباطی عالی برای ارتباط برقرار کردن است و وقتی سن بالاتر برود، به یک راه طبیعی برای نشان دادن مهربانی تبدیل می‌شود. اگر دوست دارید با استفاده از زبان بدنتان نشان دهید مهربان هستید و به اطرافیانتان اهمیت می‌دهد، تمرین لبخند زدن را فراموش نکنید. این کار را می‌توانید وقتی در خیابان از کنار سالمندان می‌گذرید یا وقتی کودکی را می‌بینید تمرین کنید و بعد به سایر افرادی که برایتان مهم هستند، تعمیم دهید.

به هم نگاه کنید

ارتباط چشمی مناسب یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توانید از طریق آن زبان بدن مهربانی را  تشخیص دهید و این مسئله متاسفانه به نفع آدم‌های خجالتی نیست! اگر به هر دلیلی از نگاه کردن به اطرافیانتان طفره می‌روید باید بدانید که در دنیای امروز احتمال اینکه فردی قابل اعتماد و مهربان به شمار روید، کم است. در عین حال منظور از ارتباط چشمی خیره شدن به غریبه‌ها هم نیست؛ چون این وضعیت باعث می‌شود گستاخ  به نظر برسید. زمانی را به خاطر بیاورید که با دوستی درد دل کرده‌اید و او با نگاهش شما را تایید کرده است؛ این کار احساس خوبی به شما می‌دهد و ناخودآگاه دوستتان را فردی مهربان می‌بینید. همین کار در مورد شما هم نتیجه یکسانی به دنبال خواهد داشت.

پاهایتان را روی هم نیندازید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید از طریق زبان بدن افراد مهربان تشخیص دهید، توجه به طرز قرار گرفتن پاهاست. معمولا افرادی که مهربان هستند، پاهایشان را روی هم نمی‌اندازند؛ بلکه کنار هم قرار می‌دهند. روی هم انداختن پاها گاهی نشان دهنده اعتماد به نفس زیاد است و در شرایط خاص باعث می‌شود احساس خود برتر بینی را به بقیه منتقل کنید؛ در حالی که کنار هم قرار دادن پاها احساس دوستانه بیشتری را منتقل می‌کند.

ادامه مطلب...
۱۸ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

راه کارهایی جادویی برای تقویت املای دانش آموزان دبستانی

تقویت املا دانش آموزان

1- روش آزمون – مطالعه – آزمون

در این روش تقویت املا دانش آموزان در ابتدا یک متن را به عنوان دیکته برای دانش آموزان می خوانیم و بعد از تصحیح آن را به دانش آموزان باز می گردانیم سپس دانش آموزان تا جلسه بعدی املا صحیح کلمات غلط موجود در املا خود را تمرین می کنند. در جلسه بعد از آن متن دوباره دیکته گفته می شود که معمولا بدون غلط و یا با غلط های محدودی همراه است.

البته باید توجه داشت که متن دوم را با کمک کلماتی از متن اول که از ارزش املایی بر خوردارند( اما در قالب جملات جدید) می توان تهیه نمود تا میزان پیشرفت دانش آموزان در زمینه حافظه دیداری هم سنجیده شود.

2- روش مطالعه و آزمون

ابتدا درس یا درسهایی جهت گفتن دیکته انتخاب می شود و دانش آموزان روی لغات مشکل آن به صورت دیکته پای تخته و تکالیفی نظیر نوشتن کلمات با حروف رنگی و … تمرین می کنند سپس از آن درس یا درسها دیکته گفته می شود که البته بهتر است متن دقیقا مانند کتاب نباشد.

3- روش نمایش در تقویت املا دانش آموزان

به منظور تقویت بیشتر حافظه دیداری در رابطه با آموزش حروف هم صدا مانند(ص- ث- س ) ابتدا لغات مورد نظر را روی طاقهای شفاف می نویسیم سپس آنها را با استفاده از اورهد (پروژکتور) روی پرده نمایش میدهیم مثلا کلمه(( صابون)) سپس روی حرف (ص) را می پوشانیم و از دانش آموزان می خواهیم یکی از سه حرف (س، ث، ص) را انتخاب کرده و کلمه را کامل کنند . سپس کلمه را کامل نشان می دهیم تا اگر غلط حدس زده بودند آن را اصلاح کنند و درستش را کنارش بنویسید . از این روش به هنگام دیکته پای تخته ای هم می توان استفاده کرد وجود دستگاه اورهد الزامی نیست.

دانش آموزان ابتدا کلمه را در دفتر خود بنویسید بعد به تخته نگاه کنند و در صورت اشتباه درست آن را بالای کلمه بنویسند.

ادامه مطلب...
۱۴ فروردين ۹۸ ، ۱۴:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترس از سوسک

هنوز بخوبی رئزی را که یک سوسک بزرگ با چنگک های چندش آورش به موهای همکارم آویزان شده بود، در حالی شروع به جیغ کشیدن کرد که همه ما به سمت او برگشتیم؛ ما هم مانند او ترسیده بودیم. هیچ وقت پاهای درازش که همچون عنکبوت به موهایش آویزان شده بود و برق چندش آور بالهایش و از همه بدتر صدای ترسناک چرق چرقش را فراموش نمی کنم. یکی از همکارانمان به سادگی بدون اینکه ترس از سوسک داشته باشد آنرا با دستش از موهای همکارم گرفت و از پنجره به بیرون پرتابش کرد.

چه چیزی در مورد سوسک ها وجود دارد که گاهی منطقی ترین و کارآمد ترین افراد را در ملأعام به کاریکاتوری وحشت زده تبدیل می کند، در صورتی که بعضی افراد کاملاً نسبت به آن ها بی تفاوتند؟

ممکن است از مادرتان یاد گرفته باشید

متخصصان می گویند این ترس به کودکی شما بستگی دارد. آنها معتقدند که کودکان کاملاً بدون ترس و نسبت به دنیای اطراف بسیار کنجکاو بدنیا می آیند. این ترس یاد گرفتنی است حال چه از تجربه ی شخصی دردناکی و یا قیافه ی وحشت زده ی والدین این ترس در فرد نهادینه می شود.

لیم تیت منگ استاد مرکز علمی دانشگاه سنگاپور که نمایشگاهی دارد که فوبیا (علم ترس) نام دارد می گوید: زمانی که رشد می کنیم عکس العمل ترس در بزرگسالان اطراف ما می تواند در رشد ترس در کودکی نقش مهمی داشته باشد. وی همچنین عنوان می کند که زمانی که کودک می بیند که اطرافیانش هنگامی که سوسک می بینند، فریاد می زنند و یا به گوشه ای پناه می برند ممکن است که واکنش بزرگسالان را به سوسک تقلید نمایند.

ادامه مطلب...
۰۹ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰