درمان بی خوابی شبانه تنها در 60 ثانیه

اغلب افرادی که با مشکل بی خوابی های شبانه آشنا هستند روش های مختلفی را برای درمان این مشکل امتحان می کنند. شاید این مشکل راه حل بسیار کوتاه و تضمینی داشته باشد که آن را امتحان نکرده باشند.

درمان بی خوابی در کوتاه ترین مدت

اگر شما هم شب در تلاش برای به خواب رفتن هستید و یا اینکه شما در وسط شب از خواب بیدار شده و با نگرانی به ساعت خیره می شوید تا دوباره خوابتان ببرد باید بدانید که تنها نیستید. بی خوابی یک مشکل رایج است که انرژی فرد ، خلق و خوی ، بهداشت و توانایی در طول روز به آن وابسته است. بی خوابی مزمن حتی می تواند به مشکلات سلامتی جدی تبدیل  شود. تغییرات ساده در سبک زندگی شما و عادت روزانه می تواند به توقف بی خوابی شبانه منجر شود. رژیم غذایی نامناسب، خیره شدن طولانی مدت به صفحه مانیتور یا گوشی هوشمند و استرس ، از جمله دلایل بی خوابی هستند. برداشتن تمرکز از روی مغز پیش از خواب هم اصلا کار آسانی نیست. اما این مشکل شاید راه حلی داشته باشد که بتوانید به کمک آن در کوتاه ترین زمان ممکن به خواب روید.

تکنیک 4، 7، 8 در درمان بی خوابی

دکتر اندرو ویل ، دانش آموخته ی دانشگاه هاروارد و ابداع کننده ی این روش ، می گوید که روشش از نظر روانشناسی در واقع یک تکنیک تنفسی ضد استرس است. روش 4، 7، 8 به مهارت خاصی نیاز ندارد و به سادگی می توان آن را اجرا کرد. کافی است این سه قانون را به یاد بسپارید.

  1. اول اینکه باید به مدت 4 ثانیه از راه بینی نفس بکشید.
  2. سپس نفستان را به مدت 7 ثانیه حبس کنید.
  3. در آخر نیز عمل بازدم را مستقیماً از راه دهان به مدت 8 ثانیه انجام دهید.