نیازهای جنسی در ازدواج

بر طرف کردن نیازهای جنسی در ازدواج در سنین پایین، ‌کار نادرستی است. در دو دهه اخیر هم بسیاری از روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و حتی خانواده‌های اروپایی و آمریکایی نظریه بر طرف کردن نیازهای جنسی در ازدواج در سنین پایین، را رد کرده‌اند؛ زیرا افرادی که در سن پایین با اهداف رفع نیاز جنسی ازدواج می‌کنند، ‌بعد از رسیدن به بلوغ فکری و اجتماعی، متوجه اشتباه خود می‌شوند. آن‌ها، فقط یک عامل را برای شروع زندگی مشترک در نظر گرفته‌اند.

نیازهای جنسی در ازدواج ، عامل اثرگذاری در زندگی فردی است. زمانی که ازدواج در سن پایین اتفاق بیفتد، ‌فرد بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسد که سایر نیازهای عاطفی و اجتماعی‌اش قبل از ازدواج، برآورده نشده است. چنین افرادی معمولا دلیل پشیمانی خود را، «جوانی نکردن» می‌دانند.

جوانی کردن برای این افراد، به‌معنای زندگی بیشتر با والدین، ‌ ادامه تحصیل، گشت و گذار با دوستان یا حتی مسافرت با گروه‌های دانشجویی است.

افرادی که در سن پایین ازدواج می‌کنند، خیلی زود بار مسئولیت‌های زندگی بر دوششان می‌افتد. چنین افرادی در مواجهه با دوستان خود که اوقات فراغت بیشتر و مسئولیت کمتری دارند، حس بدی پیدا می‌کنند. یعنی وقتی مدتی از زندگی مشترکشان گذشت و تب روابط جنسی در آن‌ها کمی پایین آمد، متوجه می‌شوند که تمام زندگی، ‌رابطه جنسی نیست و آن‌ها برای ازدواج، ملاک‌هایی مانند تفاهم، تفاوت‌های خانوادگی و فرهنگی، تفاوت نگرش در زندگی، اختلاف سلیقه و وابستگی‌های خود و طرف مقابلشان را در نظر نگرفته‌اند.

با توجه به تمام این صحبت‌ها، ‌می‌توانیم اینطور نتیجه بگیریم که ازدواج، نباید تنها با هدف برقراری رابطه جنسی صورت بگیرد. بهتر است تا رسیدن به بلوغ فکری و اجتماعی برای پذیرش مسئولیت‌های ازدواج، خودتان را با فعالیت‌های گروهی، ورزش‌های مختلف، مسافرت، کار، کسب درآمد، یادگیری خودکنترلی، درس و تحصیل، پذیرفتن نقش‌های اجتماعی و گذراندن وقت بیشتر با خانواده، مشغول کنید.

چگونگی نیازهای جنسی در ازدواج

بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند.

ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج ، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دوطرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و... است.

اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری از برقراری رابطه کامل زناشویی می تواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آنهم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید.

نکاتی برای تصمیم گیری درست برای نیازهای جنسی در ازدواج

دلایل زیادی برای به تعویق انداختن روابط جدی جنسی تا بعد از عروسی وجود دارد که عبارتند از :

احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس ، بی قراری و انحراف فکری زیاد به دلیل بیدار شدن میل شدید شهوانی، دلبسته شدن دو طرف و عدم توانایی در شناخت کامل یکدیگر، از بین رفتن انگیزه و اشتیاق در دوطرف و خصوصا پسر برای تشکیل زندگی مشترک چرا که معتقدند مردان بعد از اینکه میل جنسی خود را ارضا کردند، برای برگزاری عروسی بی انگیزه می شوند.

از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی در دوران عقد عواقبی مانند اختلافات و کج خلقی را در پی دارد؛ زیرا سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت زمانی که افراد برقراری رابطه جنسی را حق قانونی خود می دانند بسیار مشکل است.

دانستنی های مهم درباره نیازهای جنسی در ازدواج

رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد می باشد که مساله عجیب و غریبی نیست که خانواده ها نسبت به آن بی توجه باشند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در آموزش مسئله رابطه جنسی به فرزندان خود کوتاهی می کنند.

باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن ما نقش بسته با مطالب جدید علمی عوض کرده و رابطه جنسی لذت بخش را به رابطه جنسی خرافاتی تبدیل نکنیم. درصورتی که کسانی که قبل از ازدواج رابطه دارند ممکن است برایشان توقعاتی ایجاد شود که در زندگی آینده، شاید فرد مقابل نتواند این توقعات را برآورده کند. از طرفی گاهی برایشان مقایسه پیش می آید.

باورهای جنسی غلط یکی از معضلاتی است که این روزها به دلیل اطلاعات اشتباهی که در اختیار افراد قرار می گیرد، تبدیل به معضلی جدی شده است. اولین مسأله ای که در تصور افراد ایجاد می شود این است که دختران و پسرانی که تجربه جنسی قبلی دارند، در ازدواج و زندگی مشترک خود، موفق تر از آن هایی هستند که هیچ گونه رابطه ای با جنس مخالف نداشته اند. درصورتی که کسانی که قبل از ازدواج رابطه دارند ممکن است برایشان توقعاتی ایجاد شود که در زندگی آینده، شاید فرد مقابل نتواند این توقعات را برآورده کند.

*منبع: مرکز مشاوره رهیاب