اکثر بزرگسالان بریتانیا از خطرات سلامتی فیزیکی سیگار کشیدن آگاه هستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که سیگار کشیدن نیز بر سلامت روانی people's تاثیر می‌گذارد.
اگرچه دلایل سیگار کشیدن متفاوت از فرد به فرد است، اما درک اینکه چرا بسیاری از مردم سیگار می‌کشند، می‌توانند به کسانی که می‌خواهند بایستند، کمک کنند.

سیگار کشیدن و اعتیاد

عوامل زیستی دخیل در سیگار کشیدن مربوط به این است که مغز چگونه به نیکوتین پاسخ می‌دهد. وقتی فردی سیگار می‌کشد، در حدود ده ثانیه مقدار نیکوتین به مغز می‌رسد. در ابتدا، نیکوتین اثر و تمرکز را بهبود می‌بخشد، عصبانیت و استرس را کاهش می‌دهد، ماهیچه‌ها را آسوده می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد.
دوز منظم نیکوتین منجر به تغییراتی در مغز می‌شود که پس از آن منجر به ترک نیکوتین در هنگام کاهش عرضه نیکوتین می‌شود. استعمال دخانیات به طور موقت این علائم خروج را کاهش می‌دهد و بنابراین می‌تواند این عادت را تقویت کند.
این چرخه نشان می‌دهد که اکثر افراد سیگاری به نیکوتین وابسته می‌شوند.
عوامل اجتماعی و روانی نیز نقشی در نگه داشتن سیگاری‌ها ایفا می‌کنند. با اینکه بسیاری از جوانان با سیگار تجربه می‌کنند، عوامل دیگری هم تاثیر می‌گذارند که فرد سیگاری معمولی شود یا نه. اینها شامل داشتن دوستان یا بستگانی که سیگار می‌کشند و نگرش والدین آن‌ها برای سیگار کشیدن. وقتی جوانان بزرگ‌سال می‌شوند، اگر از الکل یا مواد مخدر سو استفاده کنند یا در فقر زندگی کنند، به احتمال بیشتری سیگار می‌کشند. این عوامل باعث می‌شوند که فرد با استرس مقابله کند. اغلب بزرگسالان می‌گویند که به خاطر عادت یا روتین خود سیگار می‌کشند و یا به این دلیل که به آن‌ها کمک می‌کند آرامش خود را حفظ کنند و با استرس مقابله کنند.

سیگار کشیدن و استرس

این ایده که مردم سیگار می‌کشند تا به راحتی علایم و علائم استرس به عنوان "خود داروی" شناخته شوند. استرس خیلی رایج است و وقتی احساس می‌کنیم قادر به کنار آمدن با فشار ناخواسته نیستیم، بر ما تاثیر می‌گذارد. این بیماری می‌تواند باعث بروز علائم فیزیکی مانند سردرد و یا تنگی نفس و همچنین ناراحتی مردم شود.
این احساسات می‌تواند رفتار ما را تغییر دهد و احساس می‌کند که اغلب مردم اغلب الکل یا دود را بیش از حد معمول می‌نوشند. استرس طولانی‌مدت نیز به اضطراب و افسردگی مرتبط است.

سیگار کشیدن و اضطراب

تحقیق در مورد سیگار کشیدن و استرس نشان داده‌است که به جای کمک به مردم برای استراحت، سیگار کشیدن در واقع اضطراب و تنش را افزایش می‌دهد. نیکوتین در این باور که استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد احساس آرامش آنی می‌کند. این احساس آرامش موقتی است و به زودی به ترک علایم و نیاز به تمایل به افزایش نیاز دارد.
سیگار کشیدن علایم خروج نیکوتین را کاهش می‌دهد که شبیه نشانه‌های اضطراب هستند، اما اضطراب را کاهش نمی‌دهد و یا با عوامل زیربنایی سر و کار دارد.

سیگار کشیدن و افسردگی

در بریتانیا میزان مصرف دخانیات در میان بزرگسالان دو برابر بیشتر از بزرگسالان بدون افسردگی است. افراد مبتلا به افسردگی در زمانی که تلاش می‌کنند سیگار کشیدن را متوقف کنند دچار مشکل خاصی می‌شوند و در طی تلاش برای تسلیم شدن، نشانه‌های عقب‌نشینی جدی تری از خود دارند.
نیکوتین ترشح دوپامین شیمیایی را در مغز تحریک می‌کند. دوپامین در ایجاد احساسات مثبت دخالت دارد. اغلب دیده‌شده که افراد مبتلا به افسردگی کم هستند و ممکن است از سیگار به عنوان راهی برای افزایش موقت میزان دوپامین استفاده کنند. با این حال، سیگار کشیدن مغز را تشویق می‌کند تا مکانیزم خود برای تولید دوپامین را خاموش کند و در بلند مدت کاهش عرضه کاهش یابد، که به نوبه خود باعث می‌شود که مردم بیشتر سیگار بکشند.
اغلب مردم قبل از اینکه علائم افسردگی را نشان دهند شروع به سیگار کشیدن می‌کنند، بنابراین مشخص نیست که کشیدن سیگار منجر به افسردگی یا افسردگی مردم را تشویق می‌کند که سیگار بکشند. محتمل‌ترین توضیح این است که یک رابطه پیچیده بین این دو وجود دارد.

سیگار کشیدن و اسکیزوفرنی

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی سه برابر بیشتر از افراد دیگر هستند و تمایل دارند به شدت سیگار بکشند. یکی از رایج‌ترین توضیحات این است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی، سیگار کشیدن را برای کنترل و یا کنترل برخی از علایم مرتبط با بیماری خود و کاهش برخی عوارض جانبی داروها به کار می‌برند.
مطالعه اخیر نشان داده‌است که ممکن است ارتباط علی بین سیگار کشیدن و شیزوفرنی وجود داشته باشد. با این حال، عوامل مختلفی وجود دارند که ممکن است ریسک توسعه شیزوفرنی و تحقیقات بیشتر را افزایش دهد و برای درک کامل پیوند و مسیر causal لازم است.

آیا سیگار کشیدن سلامت روانی را بهبود می‌بخشد؟

اگرچه بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات سلامت روانی می‌گویند که برای کاهش علائم خود سیگار می‌کشند، اما معمولا قبل از شروع مشکلات شروع به سیگار کشیدن می‌کنند. سیگار کشیدن سنگین لزوما منجر به نشانه‌های کمتری از مشکلات سلامتی ذهنی در دراز مدت نمی‌شود. هر دوره کوتاه مدتی که مصرف دخانیات به نظر می‌رسد از نرخ‌های بالاتر مشکلات سلامتی فیزیکی مربوط به سیگار غلبه دارد، مانند سرطان ریه که در افراد مبتلا به مشکلات سلامتی ذهنی رایج است.

راه‌هایی برای کمک به ترک

توقف ناگهان کشیدن سیگار به تنهایی از طریق اراده به تنهایی (رفتن به ترکیه)، راه موثری برای ترک سیگار است. اگر قبل از این که برنامه‌ریزی کنید، توقف کنید، پشتیبانی داشته باشید و زمان مناسب را برای امتحان انتخاب کنید. اگر احساس بی‌ثباتی نداشته باشید، تلاش شما کم‌تر اتفاق می‌افتد، بحرانی را تجربه کنید و یا تغییرات چشمگیری در زندگی خود تجربه کنید.
برای آماده شدن برای تغییر، به رابطه خود با سیگار فکر کنید. درک تاثیر آن بر روی شما می‌تواند انگیزه شما برای ترک کردن را افزایش دهد. در مورد چیزی که با کشیدن سیگار به دست خواهید آورد فکر کنید، به عنوان مثال بهتر سلامت فیزیکی، تنفس بهتر، تمرکز بیشتر و پول بیشتر در جیب خود برای خرج کردن چیزهای دیگر. ممکن است برای نوشتن این یادداشت به عنوان یک یادآوری از این که چرا می‌خواهید توقف کنید، مفید باشد.

یافتن راه‌هایی برای مقابله با استرس

از آنجا که سیگار کشیدن اغلب به عنوان راهی برای مقابله استفاده می‌شود، افراد سیگاری به روش‌های دیگری برای مقابله با استرس، اضطراب و یا مشکلات دیگر نیاز دارند اگر می‌خواهند سیگار بکشند. روش‌هایی که مردم به آن‌ها کمک می‌کنند شامل مدیتیشن و تمرینات تنفسی، ورزش منظم، کاهش الکل و خوردن یک رژیم غذایی متعادل، طب سوزنی و هیپنوتیزم بالینی می‌شوند. مشاوره مشاوره یا مشاوره از طریق یک دوست حامی یا یک عضو خانواده و یا فعالیت‌های مذهبی و معنوی می‌تواند کمک کند.
ایجاد تغییرات زمان و تلاش را می‌طلبد - پیشرفت اغلب کند است. صبور باشید. شما ممکن است قادر به کنترل تمام عواملی باشید که به استرس شما کمک می‌کنند، اما شناسایی منبع اضطراب شما و تلاش برای یافتن راه‌هایی برای کاهش یا غلبه بر آن به اندازه یافتن راه‌های جدید برای مقابله با آن مهم هستند.

حمایت از خانواده و دوستان

توقف سیگار می‌تواند آسان‌تر باشد اگر در مورد آن با خانواده و دوستان صحبت کنید و اجازه دهید آن‌ها از شما حمایت کنند. اگر افراد دیگری که با شما سیگار می‌کشند، ممکن است برای شما سخت‌تر باشد. شما می‌توانید سایر اعضای خانواده را که سیگار می‌کشند و یا دوستانی که سیگار می‌کشند را کنار بگذارید تا در عین حال سیگار کشیدن را متوقف کنید. حداقل آن‌ها را تشویق کنید که در اطراف شما سیگار بکشند یا سیگار خود، ashtrays یا فندک را در جایی که آن‌ها را خواهید دید، رها نکنید.

اجتناب از محرک‌های مربوط به سیگار کشیدن

ذهن بسیار حساس به تداعی است، بنابراین حذف تمام محصولات تنباکو از منزل می‌تواند به کم کردن برخی از خواسته‌های ترک نیکوتین کمک کند. سیگاری‌ها به سیگار کشیدن در شرایط خاص مانند رستوران و یا بعد از غذا عادت دارند. اگر بتوانید موقعیت‌های تریگر خود را مشخص کنید و از آن‌ها اجتناب کنید، احتمال عود مجدد بسیار کم‌تر خواهد بود.

آماده شدن برای نشانه‌های خروج

عوارض خروج محتمل عبارتند از سردرد، تهوع، عصبانیت، اضطراب، سیگار کشیدن، احساس بدبختی، مشکل در تمرکز، افزایش اشتها و خواب‌آلودگی. نوشیدن آب‌میوه تازه و یا آب، خوردن غذاهای با فیبر بالا و کاهش قند و شکر تصفیه‌شده در رژیم غذایی همگی به برخی افراد کمک می‌کند تا با علائم withdrawal کنار بیایند.

درمان‌های پزشکی

مشاوره فردی، گروهی یا تلفنی می‌تواند به مردم کمک کند سیگار بکشند. درمان‌های درمانی می‌توانند به مردم کمک کنند رفتار خود را با تفکر عوض کنند و به طور مثبت عمل کنند. بسیاری از برنامه‌های مشاوره از تکنیک‌های درمان رفتاری شناختی و توسعه مهارت‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که CBT ممکن است به طور خاص در سیگاری‌ها و یا بدون مشکلات سلامتی ذهنی موثر باشند.

درمان نیکوتین و تجویز دارو

درمان جایگزینی نیکوتین (NRT)، داروهای ضد افسردگی و داروهای دیگر همگی برای کمک به افراد سیگاری بدون مشکلات سلامتی ذهنی برای توقف سیگار دیده شده‌اند و ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی و شیزوفرنی هم مفید باشند. به نظر می‌رسد که NRT در ترکیب با یک روش درمانی موثر، موثرتر به نظر می‌رسد.