لین داوکینز نقش نیکوتین و نیکوتین برای سیگار کشیدن را بررسی کرده و یک دستگاه جدید نویدبخش برای لگد زدن به این عادت را بررسی می‌کند. همچنین، به مصاحبه ما با لین گوش دهید.

چرا ترک سیگار دشوار است؟

لین داوکینز نقش نیکوتین و نیکوتین برای سیگار کشیدن را بررسی کرده و یک دستگاه جدید نویدبخش برای لگد زدن به این عادت را بررسی می‌کند. همچنین، به مصاحبه ما با لین گوش دهید.

دخانیات یکی از شایع‌ترین دلایل اصلی بیماری و مرگ زودرس، با نزدیک به مرگ ۵ نفر (در افراد بالای ۳۵ سال یا بالاتر)ناشی از سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن تاثیرات زیادی بر سلامتی دارد که اغلب سیگاری‌ها از آن آگاه هستند. پس چرا بیش از یک در ۵ بزرگ‌سال به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند؟ چرا تسلیم شدید؟

در انگلستان سیگار کشیدن مسئول مرگ تقریبی نفر در هر سال است، به عبارت دیگر، ۲۲۳ نفر در روز - یا نه نفر در یک ساعت از "عادت سیگار کشیدن" خود می‌میرند. در حدود ۳۶ درصد از همه مرگ و میر ناشی از بیماری‌های تنفسی، ۲۹ درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان و ۱۴ درصد از همه مرگ و میرهای ناشی از گردش خون نسبت به سیگار کشیدن نسبت داده می‌شود. این رقم به ۸۷ درصد از مرگ ناشی از بیماری مزمن ریوی و ۸۲ درصد از مرگ ناشی از سرطان ریه و نای افزایش یافت.

در یک سطح فردی، یک فرد سیگاری معمولی به طور متوسط ۱۰ سال از عمر خود را از دست می‌دهد. یعنی تقریبا ۸ نفر از افراد غیر سیگاری بیش از ۷۰ سال زندگی می‌کنند در حالی که تنها نیمی از افراد سیگاری بلند مدت. اگر شما را بکشد، سیگار کشیدن چندین روش دیگر برای زندگی کردن شما دارد: این کار خطر سکته، گلودرد، آسم، آب‌مروارید و غیره را افزایش می‌دهد. با توجه به اینکه اکثر سیگاری‌ها از این اثرات مضر آگاه هستند، چرا ۲۱ درصد از جمعیت بزرگ‌سال به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند؟  و چرا بیش از ۹۵ تا ۹۷ درصد بدون کمک بدون کمک تلاش ناموفق عمل می‌کنند.

مشکل نیکوتین

در حالی که دود تنباکو حاوی هزاران ماده شیمیایی است، آن محتوای نیکوتین است که به طور کلی فکر می‌کند مردم را جذب می‌کند. سیگار کشیدن روشی بسیار موثر برای ارائه نیکوتین به مغز است. آن به سرعت از طریق ریه‌ها وارد جریان خون می‌شود، که در آن مستقیما به قلب حمل می‌شود و در حدود ۶ تا ۱۰ ثانیه به مغز می‌رسد (شبیه تزریق وریدی: رز و همکاران، ۲۰۰۰). به دلیل این مسیر مستقیم، نیکوتین فرصت پخش کردن را به دست نیاورد، بنابراین غلظت بالای نیکوتین در شش‌ها از دود بر روی یک سیگار در خون باقی می‌ماند تا زمانی که به مغز برسد. در حالی که اعتیاد آور است، نیکوتین نسبتا ایمن است؛ این دی‌اکسید کربن است؛ که مانع حمل و نقل اکسیژن در اطراف بدن می‌شود)و قطران (که در ریه‌ها و مجاری هوایی قرار دارد)و حاوی سرطان‌زا هستند)که خطرات سلامتی سیگار را حمل می‌کنند.

مغز گیرنده‌های مخصوص خودش را دارد که گیرنده‌های استیل کولین نامیده می‌شوند. بسیاری از اینها بر روی بدن سلول در ناحیه شکمی شکمی، منشا مسیر "پاداش" دوپامین " که به هسته تبدیل می‌شود، قرار دارند. دوپامین در معمولا به فعالیت‌های طبیعی (مانند خوردن، نوشیدن، فعالیت جنسی و غیره)مربوط می‌شود، اما داروهای اعتیاد آور می‌توانند این سیستم را که منجر به مقادیر بیشتر و بیشتر انتشار دوپامین می‌شود. هنگامی که نیکوتین، گیرنده‌های را در فعال می‌کند، منجر به انتشار گسترده دوپامین می‌شود.

در این روش، نیکوتین و دیگر داروهای اعتیاد آور به طور مثبت تقویت می‌شوند - آن‌ها به مکانیزم یادگیری ابزاری طبیعی که برای اطمینان از اینکه فعالیت‌های لذت بخش و لذت بخش تکرار می‌شوند، نفوذ می‌کنند. علاوه بر این، این مکانیزم، خارج از آگاهی آگاهانه عمل می‌کند و باعث ایجاد انگیزه قوی برای کشیدن سیگار می‌شود که ممکن است با افکار، باورها و طرح‌های آگاهانه درگیر باشد. در مقابل، تقویت منفی شامل فرار از یا اجتناب از یا محرک ناخوشایند است. سیگار کشیدن نیز از طریق سندروم وارد این سیستم می‌شود. هنگامی که یک فرد سیگاری مرتب سیگار می‌کشد، می‌تواند علائم خروج (به عنوان مثال عصبانیت، افسردگی، بی‌قراری، تمرکز ضعیف، اشتها و افزایش اشتها)را تجربه کند. نیکوتین دار به خصوص از طریق سیگار کشیدن این علائم را خاموش می‌کند.