اندوه بعد از مرگ یک کودک غیرقابل‌تحمل است و از دست دادن برای همیشه باعث تغییر شما خواهد شد. با این حال، اگر سوگواری یک وضعیت ثابت شود، ممکن است اندوه پیچیده را تجربه کنید. اندوه پیچیده پس از مرگ یک کودک می‌تواند با ماهیت رابطه پدر و مادر، تشخیص و پیچیده‌تر باشد. با دنبال کردن آشتی از طریق درمان می‌توانید از اندوه خود حرکت کنید و توانایی خود برای زندگی کردن با لذت و هدف را در هنگام تجلیل از یاد کودک خود به دست آورید.

هنگامی که پسر Clare فوت کرد، انگار دنیا متوقف شده‌بود و من در این درد غیرقابل‌تحمل منجمد شدم. نمی‌توانستم به آخرین مرحله برسم. و بخشی از وجودم نمی‌خواست چون حرکت به جلو به این معنا بود که همه چیز تمام شده‌است."

با غم و غصه خوردن با دنیایی بیرون از خاطراتش، دیگر دیدار دوستان را متوقف کرد. او کار کردن را متوقف کرد. در موارد نادری که او بیرون می‌رفت، او از رانندگی از کنار سایت‌هایی که قوی‌ترین خاطرات دانیل - زمین‌بازی، مدرسه، بستنی، جایی که آن‌ها در بعد از ظهرهای یکشنبه به آنجا می‌رفتند، اجتناب می‌کرد - و وقتی متوجه شدم که او آنجا نیست - و هرگز نخواهد بود - قلبم به اندازه روزی که مرد، بشکند. ولی، در هر صورت، هر روز قلبم می‌شکند."

برای Clare، حالت عاطفی او دردآور بود، اما هیچ جایگزین دیگری برای آن نمی‌دید. برای مدتی طولانی، من فکر کردم که این همان راهی است که قرار بود باشد. چطور ممکن است کسی این احساس را نداشته باشد؟ اما در حقیقت، اندوه his یک وضعیت زندگی اجتناب‌ناپذیر نیست، بلکه یک نیروی مخرب است که او را از توانایی زندگی در یک روش سالم محروم کرده‌است. اما برای بسیاری از کسانی که پس از مرگ یک کودک، اندوه پیچیده را تجربه می‌کنند، بیرون رفتن از آن فضای سوگواری زمان می‌برد و حمایت یک جامعه که چالش‌های پیش روی والدینی را که کودکی را از دست می‌دهند درک کرده‌است."دنیل"، پسر Clare، زمانی که مرد، ۶ ساله بود. برای دو سال بعد، اتاق او دقیقا همان طور که گذاشته بود باقی می‌ماند، تختش با حیوانات خشک‌شده پوشیده شده بود و یک نقاشی نیمه ناتمام روی میز هنری اش گذاشته شده بود، اما من نمی‌توانستم به آنجا بروم، اما اجازه نمی‌دادم که شوهرم چیزی را لمس کند. او توضیح می‌دهد: " من قبول نکردم که غیبت او واقعی بود، حتی با وجود اینکه غیبت او برای تعریف هر چیزی که انجام دادم، واقعی بود."

تعریف اندوه پیچیده پس از مرگ یک کودک

در برخی موارد، اندوه پیچیده می‌تواند یک پدیده دشوار برای تعریف کردن باشد. به هر حال، این طبیعی است که از دست دادن آن‌هایی که دوست داریم درد فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و روند غم و اندوه، most تجربه انسانی است؛ دلیلی وجود دارد که هر فرهنگی در سراسر جهان برای کمک به مردم برای مقابله با درد سخت مرگ از طریق هر دو ابزار عملی و عملی، طراحی شده‌است. به این ترتیب، می توان دانست که تجربیات "عادی" از پایان اندوه و تجربیات "ناکارامد" آغاز می‌شوند. این به ویژه برای والدینی که یک کودک را از دست می‌دهند، صادق است.

مرگ همیشه مایه اندوه زندگان خواهد بود. اما در بسیاری از روابط، مرگ جز طبیعی چرخه زندگی هر دو فرد و هم روابط است؛ شما می‌توانید انتظار داشته باشید که از دست دادن والدین خود تجربه کنید. شما می‌دانید که ممکن است از همسرتان بیش از حد عمر کنید. در برخی موارد، شما دوستان خود را با این حال زودتر از موعد از دست خواهید داد. اما از دست دادن یک کودک متفاوت است. آن چیزی که ما به عنوان نظم طبیعی اشیا درک می‌کنیم را بر هم می‌زند و اکنون که در فرهنگ‌هایی زندگی می‌کنیم که مرگ‌های دوران کودکی نسبتا نادر هستند. به این ترتیب، والدین اغلب منابع داخلی کمی دارند که آماده مقابله با چنین مرگ‌هایی هستند - آن‌ها با عمیق‌ترین انتظارات آگاهانه و ناخودآگاه شما مبارزه می‌کنند و پذیرفتن این اختلال عمیق ممکن است غیر ممکن به نظر برسد. در عین حال، فرهنگ ما تکامل‌یافته است تا عمدتا در روایت‌های مربوط به مرگ کودکان نباشد. این روایت‌های زیادی وجود دارند که به طور گسترده در اطراف خود می‌چرخند، " چگونه می‌توانند ادامه دهند؟ هر دو اعتقادات داخلی و خارجی ممکن است مرگ یک کودک را به عنوان یک اندوه پایان‌ناپذیر تعیین کنند، و این باعث می‌شود که اندوه بی پایانی ناکارآمد به نظر برسد، اما اجتناب‌ناپذیر است. در حقیقت، فقدان چنین اندوهی ممکن است به عنوان خیانت به کودک و یا ایجاد احساس گناه شدید، تجربه شود.

اما در حالی که فقدان یک کودک هرگز چیزی برای "رها کردن" نیست، این چیزی است که والدین می‌توانند برای رسیدن به مکانی از عملکرد عاطفی و رفتاری حرکت کنند. به این ترتیب، بافت ویژه‌ای که اندوه پیچیده در آن ایجاد می‌شود ممکن است برای والدین متفاوت باشد تا برای کسی که یک والد، همسر یا دوست را از دست می‌دهد، اما به هیچ وجه اجتناب‌ناپذیر نیست و نشانه‌های جهانی وجود دارند که آن را تعریف می‌کنند:

  • اندوه شدید
  • تمرکز شدیدی بر مسائل، مکان‌ها، و موقعیت‌هایی که شما را به یاد یکی از عزیزان خود می‌اندازد متمرکز است.
  • تمرکز بیش از حد بر مرگ عزیزان تان
  • اشتیاق شدیدی برای کودک تان
  • احساس بی‌حسی
  • ناتوانی در پذیرش مرگ
  • از دست دادن هدف و توانایی تجربه لذت
  • عدم توانایی در شرکت در فعالیت‌های روزانه، از جمله خویشتن‌داری
  • کناره‌گیری اجتماعی
  • آرزو می‌کنم کاش به جای آن که یکی از آن‌ها را دوست داشته باشی، مرده باشی.
  • احساس گناه
  • تبدیل به رفتارهای خود مخرب برای مقابله با احساسات

علایم خاص شما ممکن است بسیار فردی باشند و ممکن است در طول زمان تغییر کند. گاهی اوقات این تغییرات ممکن است نشانه این باشد که شما در مراحل طبیعی غم حرکت می‌کنید، و در واقع ممکن است حقیقت داشته باشد. با این حال، در حالی که احساسات ممکن است به طرق مختلف تغییر کرده یا تعریف شوند، اندوه پیچیده به این معنی است که آن‌ها پیشرفت نمی‌کنند و مرحله نهایی پذیرش - هرگز به دست نمی‌آید.

پیچیدگی عوامل غم و غصه برای والدین

همان گونه که وجود اندوه پیچیده را پس از مرگ یک کودک تشخیص می‌دهد، والدین روابط منحصر به فرد با فرزندان خود پیچیده‌تر می‌شوند، اندوه خود را می‌توان با این رابطه و جایگاه آن در محیط بزرگ‌تر خانواده پیچیده‌تر کرد. همانطور که توسط محققان در زمان مرگ کودکان توضیح داده شد: بهبود مراقبت از زندگی والدین و خانواده‌های آن‌ها، "متناقض با انتظارات چرخه زندگی فعلی، مرگ یک کودک ممکن است به عنوان مرگ پدر و مادر و نیز ایجاد تغییر عمیق در نقش‌های کنونی آن‌ها تجربه شود" بنا بر این، مرگ یک کودک ممکن است به آشفتگی تبدیل شود و شما ممکن است برای ایجاد هویت خارج از اندوه خود و یا در شرایط جدید خود تلاش کنید. به عبارت دیگر، از دست دادن فرزند شما نیز از دست دادن خود است. در عین حال، دینامیک خانواده شما ممکن است به طور عمیق به عنوان مرگ کودک شما به عنوان نقش شما تغییر کند و شما باید درباره فرآیند عزاداری هر فرد مذاکره کنید.

یکی از روابط برای والدین بعد از از دست دادن یک کودک اغلب مربوط به شریک زندگی آن‌ها است. از میان والدینی که یک کودک را از دست داده‌اند، حدود ۳۰ درصد از آن‌ها "احساسات منفی بیشتری نسبت به همسر خود از زمان مرگ دارند" و " در بسیاری از موارد، این به خاطر احساسات پیچیده و سخت بسیاری پس از مرگ، از جمله عصبانیت، و مشکلات تنظیم و برقراری ارتباط با این احساسات است." در فرآیندهای غصه و شدت درک شده اندوه نیز می‌تواند نقش چشمگیری داشته باشد. به گفته مرکز بیماری‌های پیچیده در دانشگاه کلمبیا:


یک زوج داغ‌دیده ممکن است خود را قادر به حمایت از یکدیگر پس از از دست دادن یک شکست دردآور بدانند. ممکن است روش‌های مختلف غم و اندوه برای یکدیگر به نظر آیند. ممکن است یکی از والدین در مورد کودک و احساسات آن‌ها صحبت کند، در حالی که والد دیگر ممکن است احساس کند که از این بحث‌ها اجتناب می‌کند. نیازها متناقض می‌توانند باعث محروم شدن زوج از حمایت خود از یکدیگر شوند و باعث ایجاد استرس در رابطه و اضافه کردن درد از دست رفتن شوند.


در حالی که این ممکن است بر هر زوج تاثیر بگذارد، ممکن است به خصوص در مواردی که یک یا هر دو والدین با توجه به چالش‌های احساسی و عملکردی که شرایط را ایجاد می‌کنند، غم و اندوه پیچیده را تجربه کنند. با چنین درگیری‌هایی باعث ایجاد تفرقه بین شما و به خطر افتادن توانایی فکر کردن، احساس، و رفتار در راه‌های سالم، اندوه پیچیده می‌شود که اغلب به عنوان یک مکان برای آسایش و ارتباط عمل می‌کند.

پیدا کردن آشتی از طریق درمان

والدینی که پس از مرگ یک کودک، اندوه پیچیده را تجربه می‌کنند، اغلب احساس می‌کنند که بین وزن تحمل‌ناپذیر اندوه خود و بی‌میلی در رها کردن خود از این غم احساس خفگی می‌کنند. به هر حال، اگر اندوه عبارت از عشق است، اگر غصه بخورید، چه معنایی دارد؟ چه چیزی به معنای پذیرش مرگ کودک یا تجربه لذت و هدف بعد از یک شکست عمیق است؟ آیا از میان غم و اندوه تان حرکت می‌کنید که از حافظه کودک دور شوید؟ آیا این به معنای از دست دادن این خاطرات، خیانت، فقدان عشق است؟

اینها سوالات دردناکی هستند که می‌توانند باعث ایجاد ترس شدید شوند. با این حال عمق عشق شما متناسب با مدت‌زمان سوگواری و التیام نیست، به معنای از میان رفتن حافظه یا خیانت نیست. بلکه به دنبال درمان افسردگی پیچیده به شما این امکان را می‌دهد که از دست دادن خود جلوگیری کرده و خود را رها کنید و به سمت راه‌های سالم احترام گذاشتن به خودتان و کودک خود حرکت کنید که توانایی شما برای زندگی را به خطر نیندازید. کنترل پایداری درونی شما، کاهش عشق نیست، بلکه توسعه روابط عاشقانه از جمله رابطه‌ای است که با خودتان دارید.

با اتصال با یک ارایه‌دهنده درمان که به شما کمک می‌کند خاطرات، احساسات، افکار و رفتارها را کشف کنید، می‌توانید به طور کامل تجارب خود را بیان و درک کنید در حالی که استراتژی‌هایی برای مقابله با روش‌های معنی‌دار ایجاد کنید. این شامل تایید و پردازش از دست دادن آینده خیالی شما و کشف رویاهای جدید برای خودتان است. علاوه بر درمان فردی، بسیاری از افرادی که اندوه پیچیده را تجربه می‌کنند، متوجه می‌شوند که گروه‌های درمانی بخش بسیار ارزشمندی از فرآیند درمان هستند و به شما این فرصت را می‌دهند که شاهد سفره‌ای درمان دیگران باشید و شاهد آن باشید. با تشخیص اینکه شما نباید تنها درد خود را به تنهایی حمل کنید و می‌توانید تحت‌تاثیر دیگران قرار بگیرید، می‌تواند یک تجربه بسیار قابل‌تغییر باشد که می‌تواند به شما کمک کند مانع از بازسازی موانع داخلی برای ایجاد بازسازی و یافتن راه‌های سالم برای احترام به حافظه کودک خود شوید. شما با حمایت عمیق و دلسوزانه من احاطه می‌شوید، می‌توانید آشتی را با دنیای اطراف خود پیدا کنید و یک پایه جدید برای رشد و رفاه مداوم ایجاد کنید.

وقتی کسی با داغدیدگی پیچیده در کش‌مکش است، خانواده و زوج‌ها اغلب یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان هستند. با راهنمایی پزشکان باتجربه که مبارزات پیچیده شما را درک می‌کنند، شما و اعضای خانواده تان می‌تواند به طور کامل به شما کمک کند تا به طور کامل سوگواری خود را پردازش کرده و به هر گونه اختلافی که در پی از دست دادن شما بوجود آمده‌است رسیدگی کنند. با آغاز این سفر همراه با یکدیگر، شما می‌توانید به طور کامل نیازهای یکدیگر را بشناسید و راه‌هایی برای ملاقات با آن‌ها پیدا کنید تا بهتر، عشق بیشتر و روابط بهتر را تغذیه کنید. با هم می‌توانید به سمت پیوندهای قوی‌تر حرکت کنید و یاد بگیرید چطور خاطرات کودکی خود را در راه‌هایی که پرورش می‌دهید، به کار ببرید.

از دست دادن یک کودک هرگز ساده نخواهد بود. شما هرگز بدون حافظه خود زندگی نخواهید کرد و هرگز نباید این کار را بکنید. اما زندگی در آن سوی از دست رفتن وجود دارد و شما استحقاق آن را دارید که آن را با لطف، هدف، و شادی زندگی کنید.

پل برای بازیابی خدمات درمانی جامع برای افرادی ارائه می‌دهد که با اختلالات سلامتی ذهنی و نیز اختلال در مورد استفاده از اختلالات و اختلالات تغذیه‌ای در حال مبارزه هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های مشهور لس‌آنجلس و سن دیگو تماس بگیرید و اینکه چطور می‌توانیم به شما کمک کنیم یا دوست داشته باشید سفر را به سمت رفاه مجدد آغاز کنید.